Human-Rokh

نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی

نماد رخ در دفینه یابی و گنج یابی | نماد رخ انسان در دفینه یابی | نماد آدم در دفینه

هر جا که چهره نیمرخ یا تمام رخ مشاهده کردید باید نگاه چهره را دنبال کرده و دنبال آثار دوم باشید که معمولا نماد آثار دوم یا کاسه است یا به صورت بت حیوانات است. رخ ها و صورت ها جزء یکی از مهمترین نمادهای باستانی میباشند؛ که برخی از آنها برای دفینه گذاری کاربرد داشته اند، و برخی به خاطر مضامین دیگر باستانی کاربرد داشته اند! همه رخ ها نشان قطعی دفینه نیستند ! و این نکته ایست که اکثراً از آن قافل هستند، زیرا رخ ها در مسیر معابد‌ مهرپرستی و میترایس نیز ساخته میشدند و اکثر این معابد نیز (در برخی دوران باستان)i38qiOlMYS درکوه ها و مناطق کوهستانی بود!

نماد رخ در دفینه یابی

نماد رخ در دفینه یابی

بررسی نماد رخ در دفینه یابی :

نشانه رخ به احتمال زیاد مربوط به دوره اشکانی یا سلوکی میباشد فقط به یاد داشته باشید اشکانیان در دوران تاریخ از گنج و دفینه های آنچنانی برخوردار نبوده اند اشیا مشکونه آنان اکثریت دارای عیار پایین یا کلا مس هستند . این پیام برای باستان شناسان و گنج پژوهان است که فقط مقبره های و دفینه های پادشاهان اشکانیان طلا دارند ما بقیه یا طلای عیار پایین هستند یا مس هستند ولی سلوکیان بر عکس دارای پهلوانان وسرداران زیادی که از طلا های زیاد و ارزشمندی برخوردار بوده اند هستند.

Human-Sign

Human-Sign

نشانه صورت و نیم رخ انسان نشان دهنده یک مقبره رده بالا و بسیار ارزشمند است هر چند اشکانی یا سلوکی باشد و برای یافتن مقبره باید به جهت نگاه آن رفت در بعضی مواقع از  تومولوسها استفاده شده  که در این حالت باید قانون تومولوس ها و تپه های باستانی را بدانیم  ودر بعضی اوقات نیز مقبره نزدیک خوده نشانه است.

جمع بندی کلی در مورد نماد رخ در دفینه یابی :

نماد رخ در دفینه یابی را اگر به دید نشانه ای برای دفینه به آن نگاه کنیم؛ باید حتماً بجهت برسی دخمه ، مقبره ، دفینه انفرادی و یا خزانه ها مورد برسی از لحاظ علائم و نشانه های دیگر قرار بدهیم! ممکن است در یک تصویر دو رخ وجود داشته باشد، که روی هریک به سمتی است، پس نمیتوان به جدیت گفت؛ که محل نگاه رخ محل دفینه است و یا هرکجا رخ نگاه میکند، محل قرار گیری دفینه است! در برخی تصاویر یک رخ وجود دارد که دیدی مستقیم دارد و روی بدنه سنگ اطراف نیز علائمی حک شده است که میتواند مهم و تفسیری بسزا داشته باشد! همیشه باید نمادها و علائم بصورت دقیق با کلیه مضامینشان مورد برسی قرار بگیرند.

نواع دستگاههای تولیدی شرکت IKPV :

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فلزیاب تصویری ، فلزیاب پالسی ، فلزیاب آنتن راداری ، گنج یاب نقطه زن و سنسور GPR با کارشناسان ما در تماس باشید

جهت مشاوره در مورد نمادهای باستانی با نمایندگی فلزیاب شیراز با شماره 09120043750 تماس بگیرید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *